HubSpot: fremtidens digitale markedsføringsplattform

Markedsføring i en stadig mer digitalisert verden blir mer og mer utfordrende. Det handler om å få kontroll på alle mulighetene som finnes og følge utviklingen. HubSpot er verdens ledende automatiserte markedsførings-system og er et verktøy med “alt i en markedsføringsplattform”. En digital plattform som gjør det mulig med stadig mer automatikk i markedsføringen og slik blir det enda mer effektivt.

Hva er HubSpot?

HubSpot er en digital plattform som har samlet alle digitale tjenester en bedrift kan ha bruk for på en og samme plattform. Plattformen er mer enn bare teknologi, det er snakk om å hjelpe bedrifter til å bli transformert slik at de kan følge utviklingen. HubSpot er spesielt en effektiv og engasjerende måte å kommunisere med kundene på. Ifølge Inbound Group hjelper verktøyet deg med å tiltrekke og engasjere potensielle kunder, samt holde rede på leadsene og konvertere de til kunder.

Forbrukermarked har endret seg og i dag er det forbrukerne som sitter på informasjonsmakten. Med internettets fremmarsj ser vi i dag en enorm informasjonsmengde tilgjengelig til enhver tid. Vi som forbrukere er blitt mer kresne på hva vi velger å vie oppmerksomhet til. Det er med andre ord blitt vanskeligere å møte forbrukernes stadig høyere forventninger og “kapre” potensielle kunder. Dette understreker viktigheten med å være der forbrukerne er og tilby det de etterspør. Det var det Brian og Dharmesh, utviklerne av HubSpot ville gjøre mulig på en ny og effektiv måte.

Metodikken bak HubSpot

HubSpot bygger på det velkjente fenomenet inbound marketing, hvor det handler om å tiltrekke seg kunder i form av relevant og tilpasset innhold etter kundens behov (les mer om inbound marketing her). HubSpot er programvaren som bygger videre på metodikken til inbound marketing og setter markedsføringen i system. Det er den komplette verktøykassen for markedsføring og salg. Alt skjer automatisk og hvor fantastisk er ikke det? Slik kan du benytte mindre tid på å få på plass alle markedsføringsaktivitetene og heller konsentrere deg mer om strategien.

Ved bruk av HubSpot kan du følge hele kundereisen og sørge for at leads blir til kunder som foretar et kjøp. Samtidig som du enkelt kan kommunisere og publisere innhold til dine kunder. Verktøyet gir deg også full oversikt over markedsføringen din og hvilke tiltak som fungerer, samt hvilke endringer som anbefales. Det kan med andre ord kalles for drømme verktøyet til alle markedsførere og er derfor blitt verdens mest ledende plattform på markedet.

HubSpot skaper verdi og fordeler

HubSpot er som nevnt det perfekte verktøyet for din digitale markedsføring. Det skaper verdi for pengene og er en paraply med ulike tjenester:

  • E-postmarkedsføring
  • Oppsett av landingssider
  • SEO
  • Analyse- og statistikkverktøy
  • Sosiale medier
  • Bloggplattform
  • Automatisk markedsføring
  • Resultatanalyse
  • Salgsverktøy
  • Nettsideutforming
  • Kundekort

Tjenestene som går under denne paraplyen er optimalisert og tilrettelagt for å kunne drive effektive salgs- og markedsføringsaktiviteter. Ifølge Inbound Group gir HubSpot enklere og raskere utsending av e-post. Det fordi med HubSpot kan du personalisere epost-utsendelser, sende målrettede e-poster og få tydelig oversikt over hvilke e-poster som har økt leads og potensielle kunder.

HubSpot inneholder også oppsett av landingssider og designutforming, der du selv kan bestemme hvilke innhold som skal være synlig for ulike kunder. Det kan variere i alt fra hvor kjøpeklare de er og hvilke personas de besøkende er. En av fordelene med HubSpot, er at verktøyet gjør det enklere for deg å identifisere hvert enkelt leads behov og slik varme dem opp til å bli kjøpeklare. Samtidig som du kan følge med på hvilke produkter og tjenester denne personen er interessert i og få kontroll over hva du bør tilby.  

SEO og bloggplattform

Bildelink

Søkeoptimalisering er også en egen del av HubSpot og er noe som blir stadig viktigere med tanke på søketrafikken. Det er spesielt viktig å være synlig på Googles søkemotor og dens søkepartnere, da majoriteten av all søketrafikk foregår her. (les mer om søkeoptimalisering her). I HubSpot får du søkeordsanalyse og automatiske anbefalinger til tekstene du skriver, for å gjøre de mer SEO-vennlig.

Publisering i sosiale medier er tidkrevende, men med HubSpot kan du enkelt knytte alt du gjør i sosiale medier mot kampanjene du har og slik få samlet statistikk for alle tiltak. Du får også muligheten til å kunne følge med på hva som sies om din bedrift og merkevare i sosiale medier. HubSpot er i tillegg en mulig bloggplattform, som legger til rette for blant annet enkel innholdsproduksjon og SEO-tips.

Fordelene med kundekort

Med kundekort kan du enkelt holde kontrollen på enhver lead. I kundekortene kan du lagre viktig informasjon om kundene. Det er også mulig å opprette egne bedriftsprofiler som gir deg full oversikt over ansatte, inntekt og interesser – for å nevne noe.

HubSpot er en enkel og brukervennlig plattform. Den garanterer suksessfull markedsføring, som gir verdi og positivt utbytte. Last ned HubSpot her og start allerede i dag med automatisert markedsaktivitet.

 

/ Stine Skalleberg

 

Kilder:

Inbound Group – Hva er HubSpot?

Del innlegget på sosiale medier

2 Comment

  1. Du har tatt megasteg som digital markedsfører! Stå på Stine, ingen tvil om at du vil nå langt:)
    God påske fra Arne

    1. stineskalleberg says: Svar

      Tusen takk for hyggelig kommentar Arne 🙂 God påske til deg også!

Legg igjen en kommentar